Slaapadvies

Slaap

We moeten allemaal slapen. Als slaap niet zo belangrijk was geweest, dan had de natuur het niet dusdanig ontworpen dat we het 1/3 van de tijd moesten doen. Dan was 1 uur ook voldoende geweest. We hebben het nodig voor fysiek en mentaal herstel.

Hoe en waarom slapen we slecht?

De één slaapt overdag vanwege wisseldiensten, de andere slaapt wel ’s nachts maar ligt vaak wakker, sommigen slapen door de week heel kort en in het weekend heel lang. We slapen slecht vanwege stress, wisselende diensten, de overgang, een verstoord evenwicht tussen spanning en ontspanning, een slecht aangeleerd patroon, gebruik van licht in huis en met apparatuur … ga zo maar door.

Gezondheid

Ons slaappatroon en ons bioritme hebben een grote invloed op onze gezondheid. Als je niet goed slaapt kan je dat merken; je bent vatbaarder voor van alles, je voelt je niet goed, je prestaties zijn niet optimaal, je komt aan in gewicht. Ook heb je een verhoogd risico op het ontstaan van ziektes.

Advies

Een slaapadvies op maat beoordeeld jouw huidige slaap en leefpatroon. Geeft adviezen die je kunt toepassen om de slaapproblemen aan te pakken en te verbeteren. Door middel van een grondige intake en slaapdagboek zal een analyse plaatsvinden. Vaak zal psychosomatische oefentherapie aangeraden worden.

Meer weten? Bel gerust even! 020-7762350